Falsk krupp

Uscha igår vaknade Wilmer strax före 22 och hostade som en tok. Det var sån där skällhosta och jag hörde att han hade svårt att andas. Tog upp han och han var hes som fasen och kunde inte prata typ, det bara väste lixom. Lindade in han i hans täcke och tog ut han på bron så han fick frisk luft. Stod där en stund och jag vet inte om det blev så mycket bättre. Vi gick in och han fick lite hostmedicin. När jag försökte lägga han igen så blev han tok ledsen och hostade och fick svårt att andas så jag fick ta upp han igen. Ringde mamma och hörde med henne om det kunde vara falsk krupp och hon tyckte jag skulle ringa rådgivningen. Ringde upp dom och fick sitta i kö ett tag och sen när jag fick prata med dom så trodde dom oxå att det kunde vara det och ville att vi skulle åka in till sjukhuset med Wilmer. Dom brukade vilja det när det är första gången det händer och barnet är under 1 år. ( Wilmer är ju precis 1 år så. ) Magnus kom hem från jobbet nästan precis efter jag lagt på så vi åkte in på en gång...

Inne på sjukhuset fick vi gå till barnavdelningen och dom konstaterade att det var falsk krupp. Han fick andas in kortison i en mask och Magnus fick hålla i han. Wilmer bara grät som en galning och kämpade för att komma loss. Det var lite jobbigt att se på men vi visste ju att det var nödvändigt. Sen fick han dricka adrenalintabletter upplösta i vatten och sen fick vi åka hem.

Wilmer fick sova mellan oss i våran säng inatt. Vi ville ha koll på han plus att han skrek som en tok när vi försökte lägga han i hans rum. Har väl sovit sådär inatt kan man ju säga... Men det var det värt. Nu ligger han och sover stackarn. Han är väldigt förkyld, hostig och febrig idag. Våran lilla plutt. =( 

Kommentarer
Postat av: Titti (morsan55 på lunar)

Stackars liten plutt.Synd om ert vå också,för det är inte roligt som förälder och vara med om nåt sånt.

2009-03-26 @ 17:14:33
Postat av: sofie

usch vad jobbigt det låter, både för wilmer och er. hoppas verkligen att han blir bättre så snart som möjligt. många många kramar till er alla tre <3

2009-03-27 @ 17:05:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0